Om mig

Sweden
God dag jag är monoklarn ni får gärna läsa min blogg om ni känner för det. Bakgrund: Ptja, vad kan man säga... jag känner att jag behöver något att göra på fritiden och då fick jag iden med att starta en blogg...

torsdag 26 mars 2009

Recension: Pinapple express

Danny Mcbride(Red),Seth Rogen(Dale denton),James Franco(Saul)
(Från vänster till höger)
Filmen handlar om Dale denton som jobbar som delgivningsman, En dag när han har lyckats skaffa lite "Pineapple Express" av sin langare/kompis Saul så bevittnar han senare ett mord, Dale får panik och åker hem till Saul där sedan historien börjar, I panik och rädsla så försöker dom fly men lyckas så klart inte, Han som var mördaren lyckas spåra dom efter många om och men, dom kidnappar saul och får han till en underjordisk Håla där dom odlar Pineapple Express och massa andra droger man kan röka, Dale kommer dock till hans räddning och det slutar roligt och lyckligt.
Jag skrattade mig genom hela filmen en av dom roligaste filmerna jag sett!
Den får 4/5 då den kunde finslipas på vissa ställen, men dock helt klart värd att se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar